×
 

Hoppa till innehållet

Resultat i Hedvigslunds vårdnadshavarundersökning

I början av varje år ber vi dig som vårdnadshavare att besvara en enkät om hur du upplever vår verksamhet. Resultatet ligger sedan till grund för förskolans utvecklingsarbete under resten av året.

Vi är fortsatt mycket stolta över årets resultat, som är fortsatt höga för de flesta frågorna. Att 98% av vårdnadshavarna är nöjda med verksamheten, 98% är nöjda med förskolan i sin helhet och 95% upplever att deras barn känner sig tryggt i förskolan är mycket glädjande. 

Vi tror att det kan bero på vårt arbetssätt att ha en bok som projekt över hela förskolan, vilket har synliggjort likvärdigheten på förskolan och skapat samarbete mellan avdelningarna. Det i sin tur underlättar samtalen vid hämtning och lämning. Dessutom har vår samverkan i ifous-programmet Hållbar förskola varit givande för vårt arbetssätt. 

Kommunikationen med vårdnadshavarna har också fortsatt varit i fokus. Vi har lagt mycket vikt på det dagliga mötet, Veckans inblick som skickas ut från avdelningarna varje vecka och på individuella loggar för det enskilda barnet. Förskolors kommunikationsverktyg Mitt Pysslingen är till bra hjälp i kommunikationen.  

Barnen på varje avdelning har fått vara med och skapa förskolans lärmiljöer, och trygghetsvandringarna har varit utgångspunkten för utformningen av lärmiljön. Våra rika lärmiljöer har lett till samarbete mellan barnen och fler spontana lekar. Det glädjer oss att vårdnadshavare ser och upplever det på samma sätt som vi gör. 

Vi fortsätter att arbeta med att utveckla vår utemiljö, som vi önskar få ett ännu högre resultat på. Vi kommer att göra vårdnadshavarna delaktiga i analys och utvecklingen av vår förskola under samråden. 

  • Nöjd vårdnadshavare

    Jag är nöjd med mitt barns förskola

  • Trygghetsgrad

    Mitt barn känner sig tryggt i förskolan

  • Stimulerande lärmiljö

    Inomhusmiljön på mitt barns förskola stimulerar till lek och lärande

  • Pedagogerna bidrar

    Pedagogerna bidrar positivt till mitt barns inlärning och utveckling