Vad innebär det för just ditt barn?
Kontakta oss gärna så berättar vi mer om hur vi arbetar utifrån barnets ålder.
På Guldkusten roterar personalen genom att pedagogerna varje läsår ansvarar mot den andra åldersgruppen. Vi tar till vara på kunskaper som vi skapat tillsammans, men skapar samtidigt en öppenhet för att saker kan vara annorlunda genom att vi ”blir på nytt” i alla möten. Detta medför att vi får med oss nya erfarenheter som gör att vi ser på barnens lärande och undersökande på ett nytt sätt. På så sätt skapas nya frågor och vi kan undersöka samma fenomen år efter år.
Hur vi organiserar oss som pedagoger i huset påverkar också vår möjlighet att lära av varandra, genom den reflektionskultur vi har.
Vi anser att grupplärandet är den mest fruktsamma formen av individuellt lärande. Under en dag behöver vi många olika sätt att mötas på, både i storgrupp där allas tankar och uttryck kan mötas, och i små grupper där vi kan fördjupa lyssnandet.
I den lilla gruppen kan vi fånga upp det individuella barnets unika sätt att lära. Vi uppskattar att ha många barn hos oss för att möjliggöra för många olika tankar och teorier att mötas, som grund för lärandet.
Kontakta oss gärna så berättar vi mer om hur vi arbetar utifrån barnets ålder.